Wysokość [mm] | 119 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 86 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 71 | |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 2,5 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 62 | |
Ciężar [kg] | 0,5 | |
nr EAN | 4046001266379 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0316 VAICO
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
1085801
028115561B, 28115561B
AUDI | 028 115 561 B | |
FORD | 1 085 801 | |
SEAT | 028 115 561 B | |
SEAT | 28115561B | |
SKODA | 028 115 561 B | |
SKODA | 28115561B | |
VOLKSWAGEN | 028 115 561 B | |
VOLKSWAGEN | 28115561B | |
VAG | 028 115 561 B | |
VAG | 28 115 561 B | |
FORD USA | 97WV6714AA |
Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0316 VAICO w samochodach:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.