Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V10-0325 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0325 VAICO

V10-0325 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-0325
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V10-0325

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 123
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1
dla numeru OE 070 115 561
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Ciężar [kg] 0,385
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 4046001266423

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0325 VAICO

numery OEM:
SEAT      070 115 561
SEAT      70115561
SKODA      070 115 561
SKODA      70115561
VOLKSWAGEN      070 115 561
VAG      070 115 561
VAG      70 115 561

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0325 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.