Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V10-0488 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0488 VAICO

V10-0488 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-0488
 

    Ocena:
numer części:

V10-0488

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 190
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,5
Wymiar gwintu M 24 X 2
średnica zewnętrzna [mm] 76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Ciężar [kg] 0,565
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 4046001340802

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0488 VAICO

numery OEM:
AUDI      077155561C
SEAT      077 115 561 E
SEAT      77115561E
SKODA      077 115 561 E
SKODA      77115561E
VOLKSWAGEN      077 115 561
VOLKSWAGEN      077 115 561 C
VOLKSWAGEN      077 115 561 E
VOLKSWAGEN      077 155 561 C
VAG      077 115 561
VAG      077 115 561 C
VAG      077 115 561 E
VAG      077 155 561 C
VAG      77 115 561
VAG      77 115 561 C
VAG      77 115 561 E

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0488 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.