Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek » V10-0948 vaico

Napęd wycieraczek, Original VAICO Qualität V10-0948 VAICO

V10-0948 Napęd wycieraczek, Original VAICO Qualität VAICO
 

    Ocena:
numer części:

V10-0948

producent:

VAICO

Strona zabudowy z przodu
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez silnika elektrycznego
Ciężar [kg] 1,35
nr EAN 4046001570513

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Napęd wycieraczek, Original VAICO Qualität V10-0948 VAICO

Mechanizm wycieraczek przód (bez silnika) pasuje do: MERCEDES SPRINTER 2-T (B901, B902), SPRINTER 3-T (B903), SPRINTER 4-T (B904), SPRINTER 5-T (B905); VW LT 28-35 II, LT 28-46 II 01.95-07.06
numery OEM:
CHRYSLER      05103802AA
CHRYSLER      05124570AA
CHRYSLER      05133991AA
CHRYSLER      5124570AA
CHRYSLER      K05103802AA
CHRYSLER      K05133991AA
MERCEDES-BENZ      002 820 27 41
MERCEDES-BENZ      901 820 00 81
MERCEDES-BENZ      A 002 820 27 41
MERCEDES-BENZ      A 901 820 00 81
SEAT      2D1 955 603
SKODA      2D1 955 603
VOLKSWAGEN      2D1 955 603
VAG      2D1 955 603

Zastosowanie Napęd wycieraczek, Original VAICO Qualität V10-0948 VAICO w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.