Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 62 | |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 2,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 76 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 71 | |
Wysokość [mm] | 123 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym | |
Ciężar [kg] | 0,425 | |
nr EAN | 4046001253645 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0950 VAICO
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
030115561D, 037115561A, 037115561B, 056115561A, 056115561B, 056115561C, 056115561G, 057115561, 059115561A, 059115661A, 100115561G, 30115561D, 56115561C, 56115561A, 56115561B, 56115561G, BAT115561A
028115351, 030115561D, 037115561A, 037115561B, 056115561A, 056115561B, 056115561C, 056115561G, 057115561, 059115561A, 059115661A, 100115561G, 30115561D, 56115561C, 56115561A, 56115561B, 56115561G, BAT115561A
030115561D, 037115561A, 037115561B, 056115561A, 056115561B, 056115561C, 056115561G, 057115561, 059115561A, 059115661A, 100115561G, 30115561D, 56115561C, 56115561A, 56115561B, 56115561G, BAT115561A
AUDI | 030 115 561 D | |
AUDI | 037 115 561 A | |
AUDI | 037 115 561 B | |
AUDI | 056 115 561 A | |
AUDI | 056 115 561 B | |
AUDI | 056 115 561 C | |
AUDI | 056 115 561 G | |
AUDI | 057 115 561 | |
AUDI | 059 115 561 A | |
AUDI | 059 115 661 A | |
AUDI | 100 115 561 G | |
AUDI | 30115561D | |
AUDI | 56 115 561 C | |
AUDI | 56115561A | |
AUDI | 56115561B | |
AUDI | 56115561G | |
AUDI | BAT 115 561 A | |
SEAT | 030 115 561 D | |
SEAT | 037 115 561 A | |
SEAT | 037 115 561 B | |
SEAT | 056 115 561 A | |
SEAT | 056 115 561 B | |
SEAT | 056 115 561 C | |
SEAT | 056 115 561 G | |
SEAT | 057 115 561 | |
SEAT | 059 115 561 A | |
SEAT | 059 115 661 A | |
SEAT | 100 115 561 G | |
SEAT | 30115561D | |
SEAT | 56 115 561 C | |
SEAT | 56115561A | |
SEAT | 56115561B | |
SEAT | 56115561G | |
SEAT | BAT 115 561 A | |
SKODA | 030 115 561 D | |
SKODA | 037 115 561 A | |
SKODA | 037 115 561 B | |
SKODA | 056 115 561 A | |
SKODA | 056 115 561 B | |
SKODA | 056 115 561 C | |
SKODA | 056 115 561 G | |
SKODA | 057 115 561 | |
SKODA | 059 115 561 A | |
SKODA | 059 115 661 A | |
SKODA | 100 115 561 G | |
SKODA | 56115561B | |
SKODA | 56115561C | |
SKODA | 56115561G | |
VOLKSWAGEN | 028 115 351 | |
VOLKSWAGEN | 030 115 561 D | |
VOLKSWAGEN | 037 115 561 A | |
VOLKSWAGEN | 037 115 561 B | |
VOLKSWAGEN | 056 115 561 A | |
VOLKSWAGEN | 056 115 561 B | |
VOLKSWAGEN | 056 115 561 C | |
VOLKSWAGEN | 056 115 561 G | |
VOLKSWAGEN | 057 115 561 | |
VOLKSWAGEN | 059 115 561 A | |
VOLKSWAGEN | 059 115 661 A | |
VOLKSWAGEN | 100 115 561 G | |
VOLKSWAGEN | 30115561D | |
VOLKSWAGEN | 56 115 561 C | |
VOLKSWAGEN | 56115561A | |
VOLKSWAGEN | 56115561B | |
VOLKSWAGEN | 56115561G | |
VOLKSWAGEN | BAT 115 561 A | |
VAG | 028 115 351 | |
VAG | 030 115 561 D | |
VAG | 037 115 561 A | |
VAG | 037 115 561 B | |
VAG | 056 115 561 A | |
VAG | 056 115 561 B | |
VAG | 056 115 561 G | |
VAG | 057 115 561 | |
VAG | 059 115 661 A | |
VAG | 28 115 351 | |
VAG | 30 115 561 D | |
VAG | 37 115 561 A | |
VAG | 37 115 561 B | |
VAG | 56 115 561 A | |
VAG | 56 115 561 B | |
VAG | 56 115 561 G | |
VAG | 57 115 561 | |
VAG | 59 115 661 A | |
VAG | BAT 115 561 A |
Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0950 VAICO w samochodach:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.