Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V10-2102 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-2102 VAICO

V10-2102 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-2102
45.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V10-2102

producent:

VAICO

Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2
Wysokość [mm] 79
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwoma zaworami zwrotnymi
średnica zewnętrzna [mm] 76
Ciężar [kg] 0,4875
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 4046001497742

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-2102 VAICO

numery OEM:
AUDI      03C 115 561 D
AUDI      03C 115 561 E
AUDI      03C 115 561 H
AUDI      3C115561D
AUDI      3C115561E
AUDI      3C115561H
SEAT      03C 115 561 D
SEAT      03C 115 561 H
SEAT      3C115561D
SEAT      3C115561H
SKODA      03C 115 561 D
SKODA      03C 115 561 H
SKODA      3C115561D
SKODA      3C115561H
VOLKSWAGEN      03C 115 561 D
VOLKSWAGEN      03C 115 561 E
VOLKSWAGEN      03C 115 561 H
VOLKSWAGEN      3C115561D
VOLKSWAGEN      3C115561E
VOLKSWAGEN      3C115561H
VAG      03C 115 561 D
VAG      03C 115 561 E
VAG      03C 115 561 H
VAG      3C 115 561 D
VAG      3C 115 561 E
VAG      3C 115 561 H

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-2102 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.