Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » amortyzator » V10-6027 vaico

Osłona / miech powietrzny / amortyzator, Original VAICO Qualität V10-6027 VAICO

V10-6027 Osłona / miech powietrzny / amortyzator, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-6027
Osłona / miech powietrzny / amortyzator, Original VAICO Qualität V10-6027
V10-6027

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-6027

producent:

VAICO

Ciężar [kg] 0,03
nr EAN 4046001313479

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona / miech powietrzny / amortyzator, Original VAICO Qualität V10-6027 VAICO

Osłona amortyzatora, tył, L/P pasuje do: SEAT TOLEDO I, VW CORRADO, GOLF II, GOLF III, GOLF IV, JETTA II, VENTO 1.0-2.9 08.83-06.02
numery OEM:
AUDI      191 513 425
SEAT      191 513 425
SKODA      191 513 425
VOLKSWAGEN      191 513 425
VAG      191 513 425

Zastosowanie Osłona / miech powietrzny / amortyzator, Original VAICO Qualität V10-6027 VAICO w samochodach:

Amortyzatory samochodowe

Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.

Jak działają amortyzatory?

Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.

Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.

Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.

W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.