Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » V10-6354 vaico

Zestaw osłon, wał napędowy V10-6354 VAICO

V10-6354 Zestaw osłon, wał napędowy VAICO
vaico V10-6354
Zestaw osłon, wał napędowy V10-6354

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-6354

producent:

VAICO

Zestaw pełny 
dla numeru OE 701 498 203
Strona zabudowy Od strony koła
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,24495
nr EAN 4046001486357

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy V10-6354 VAICO

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 24/92) (dł.88) (kpl.) pasuje do: AUDI 100 C4, 80 B4, 90 B3, A4 B5, A6 C4, A6 C5, A8 D2, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.8-3.7 08.88-03.08
numery OEM:
AUDI      701 498 203
SEAT      701 498 203
SEAT      701 498 203 B
SKODA      701 498 203
SKODA      701 498 203 B
VOLKSWAGEN      701 498 203
VOLKSWAGEN      701 498 203 B
VAG      701 498 203
VAG      701 498 203 B

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy V10-6354 VAICO w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.