Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » V10-7114 vaico

Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący, Original VAICO Qualität V10-7114 VAICO

V10-7114 Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-7114
Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący, Original VAICO Qualität V10-7114

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-7114

producent:

VAICO

Rodzaj wahacza Wahacz poprzeczny
Ciężar [kg] 0,04
nr EAN 4046001265044

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący, Original VAICO Qualität V10-7114 VAICO

Część mocujące sworzeń wahacza przód L/P (podkładka) pasuje do: AUDI A2, SEAT AROSA, CORDOBA, IBIZA III, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK 1.0-2.0 10.94-05.15
numery OEM:
AUDI      6N0 407 175
AUDI      6N0 407 175 A
SEAT      6N0 407 175
SEAT      6N0 407 175 A
SKODA      6N0 407 175
SKODA      6N0 407 175 A
VOLKSWAGEN      6N0 407 175
VOLKSWAGEN      6N0 407 175 A
VAG      6N0 407 175
VAG      6N0 407 175 A

Zastosowanie Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący, Original VAICO Qualität V10-7114 VAICO w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.