Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V20-0649 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0649 VAICO

V20-0649 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V20-0649

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V20-0649

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 103
średnica zewnętrzna [mm] 77
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 73,2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Ciężar [kg] 0,0855
nr EAN 4046001387890

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0649 VAICO

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0649 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

ROLLS-ROYCE

SILVER SERAPH, CORNICHE V, PHANTOM VII, GHOST I, PHANTOM VII Drophead Coupe, PHANTOM VII coupe, WRAITH

Numery OE Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0649 producenta VAICO

BMW

0151456, 0305202, 0396940, 11427521008, 11427527957, 11427542021, 11420151456, 11420305202, 11420396940, 7521008, 7527957, 7542021

numery OEM:
BMW      0 151 456
BMW      0 305 202
BMW      0 396 940
BMW      11 42 7 521 008
BMW      11 42 7 527 957
BMW      11 42 7 542 021
BMW      11420151456
BMW      11420305202
BMW      11420396940
BMW      7 521 008
BMW      7 527 957
BMW      7 542 021

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0649 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.