Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » V20-0969 vaico

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V20-0969 VAICO

V20-0969 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V20-0969
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V20-0969
63.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-0969

producent:

VAICO

Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,78
nr EAN 4046001473289

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V20-0969 VAICO

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: BMW X5 (E53) 3.0-4.8 01.00-12.06
numery OEM:
BMW      32 10 6 774 335
BMW      32 21 6 760 354
BMW      6 760 354
BMW      6 774 335

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V20-0969 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.