Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » V20-1189 vaico

Zestaw osłon, wał napędowy V20-1189 VAICO

V20-1189 Zestaw osłon, wał napędowy VAICO
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-1189

producent:

VAICO

Materiał Guma
Zestaw pełny 
Strona zabudowy Oś tylna
dla numeru OE 33 21 1 229 221
Strona zabudowy Od strony koła
Ciężar [kg] 0,21
nr EAN 4046001487286

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy V20-1189 VAICO

Osłona przegubu tył/zewnątrz (fi: 21/52) (dł.78) (kpl.) pasuje do: BMW X5 (E53) 3.0/3.0D/4.4 01.00-10.06

Zestaw osłon, wał napędowy V20-1189 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy V20-1189 producenta VAICO

BMW

1229221, 33211229221

numery OEM:
BMW      1 229 221
BMW      33 21 1 229 221

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy V20-1189 VAICO w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.