Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » V20-1190 vaico

Zestaw osłon, wał napędowy V20-1190 VAICO

V20-1190 Zestaw osłon, wał napędowy VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V20-1190

producent:

VAICO

Materiał Guma
Zestaw pełny 
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 0,285
nr EAN 4046001486937

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy V20-1190 VAICO

Osłona przegubu tył/wewnątrz (fi: 31/102) (dł.111) (kpl.) pasuje do: BMW 3 (E46), Z4 (E85) 2.0-3.0 02.98-08.06
numery OEM:
BMW      1 229 593
BMW      33 21 1 229 593
BMW      33 21 7 529 916
BMW      33 21 7 547 081
BMW      7 529 916
BMW      7 547 081
zamienniki:

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy V20-1190 VAICO w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.