Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Audi TT (8J3) 2.0 TTS quattro (2008.05-2014.06) 272km » V20-1197 vaico
wybrany samochód: 
Audi Tt (8j3) 2.0 Tts Quattro (2008.05-2014.06) 272km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy V20-1197 VAICO

V20-1197 Zestaw osłon, wał napędowy VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V20-1197

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Zestaw pełny
Strona zabudowyOś tylna
Ciężar [kg]0,4
nr EAN4046001487002

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy V20-1197 VAICO

Osłona przegubu tył/wewnątrz (fi: 22/94) (dł.105) (kpl.) pasuje do: BMW 3 (E36), Z3 (E36) 1.6-2.8 09.90-01.03
numery OEM:
BMW      33 21 9 067 819
BMW      9 067 819

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy V20-1197 VAICO w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.