Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Toyota PROACE MAX Platforma / podwozie (MFY_) 2.2 D4D 180 (MFY8) (2024-???) 180km » V22-0042 vaico
wybrany samochód: 
Toyota Proace Max Platforma / Podwozie (mfy_) 2.2 D4d 180 (mfy8) (2024-???) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V22-0042 VAICO

V22-0042 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V22-0042

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Strona zabudowywewnątrz
Strona zabudowyOś przednia
Ciężar [kg]0,617
nr EAN4046001372339

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V22-0042 VAICO

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 340mm) pasuje do: CITROEN C4, C4 I, PEUGEOT 307 1.4-2.0D 08.00-04.12
numery OEM:
CITROËN      3812.E0
PEUGEOT      16 072 936 80
PEUGEOT      3812.E0

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V22-0042 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.