Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Citroën JUMPY III Platforma / podwozie (V_) ë-Jumpy (2023-2023) 136km » V22-1013 vaico
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Iii Platforma / Podwozie (v_) ë-jumpy (2023-2023) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy V22-1013 VAICO

V22-1013 Zestaw osłon, wał napędowy VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V22-1013

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,55
Wymagana ilość2
Wysokość [mm]170
Średnica wewnętrzna [mm]112
Średnica wewnętrzna [mm]34
Zestaw pełny
Strona zabudowyOd strony koła
Strona zabudowyOś przednia
nr EAN4046001487057

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy V22-1013 VAICO

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 34/112/112) (dł.170) pasuje do: CITROEN C3 PLURIEL, JUMPER I, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 1.4-2.8D 02.94-
numery OEM:
CITROËN      3293.07
CITROËN      3293.A2
CITROËN      3293A2
PEUGEOT      3293.07
PEUGEOT      3293.A2

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy V22-1013 VAICO w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.