Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V25-0104 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V25-0104 VAICO

V25-0104 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V25-0104

producent:

VAICO

średnica zewnętrzna [mm] 92
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 58
Średnica wewnętrzna [mm] 35,3
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35,3
Ciężar [kg] 0,1166
nr EAN 4046001329333

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V25-0104 VAICO

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V25-0104 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

JAGUAR

S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE

Numery OE Filtr oleju, Original VAICO Qualität V25-0104 producenta VAICO

FORD

1088179, 1105691, 1349745, 5C1Q6744AA, XS7Q6744A4, XS7Q6744AA

numery OEM:
FORD      1 088 179
FORD      1105691
FORD      1349745
FORD      5C1Q6744AA
FORD      XS 7Q 6744 A4
FORD      XS 7Q 6744 AA

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V25-0104 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.