Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V30-0836 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-0836 VAICO

V30-0836 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V30-0836

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-0836

producent:

VAICO

Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Wysokość [mm] 123
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwoma zaworami zwrotnymi
Ciężar [kg] 0,425
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 4046001253546

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-0836 VAICO

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      102 184 00 01
MERCEDES-BENZ      102 184 01 01
MERCEDES-BENZ      102 184 02 01
MERCEDES-BENZ      102 184 03 01
MERCEDES-BENZ      102 184 05 01
MERCEDES-BENZ      103 180 06 10
MERCEDES-BENZ      103 184 00 01
MERCEDES-BENZ      103 184 02 01
MERCEDES-BENZ      A 102 184 00 01
MERCEDES-BENZ      A 102 184 01 01
MERCEDES-BENZ      A 102 184 02 01
MERCEDES-BENZ      A 102 184 03 01
MERCEDES-BENZ      A 102 184 05 01
MERCEDES-BENZ      A 103 180 06 10
MERCEDES-BENZ      A 103 184 00 01
MERCEDES-BENZ      A 103 184 02 01

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-0836 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.