Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V30-1335 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-1335 VAICO

V30-1335 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V30-1335
13.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
numer części:

V30-1335

producent:

VAICO

Średnica [mm] 52
Wysokość [mm] 54,8
Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 52,3
Średnica wewnętrzna [mm] 22,2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22
Ciężar [kg] 0,0387
nr EAN 4046001415081

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-1335 VAICO

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      160 180 03 10
MERCEDES-BENZ      160 184 00 25
MERCEDES-BENZ      160 184 02 25
MERCEDES-BENZ      A 160 180 03 10
MERCEDES-BENZ      A 160 184 00 25
MERCEDES-BENZ      A 160 184 02 25
SMART      000 3041 V 003
SMART      000 3041 V 004
SMART      000 8034 V 001
SMART      0003041V004000000
SMART      0008034V001000000
SMART      001 972 V 001
SMART      001 9727 V 001
SMART      001 9727 V001
SMART      0019727V001000000
SMART      1 9727 V 001
SMART      660 184 00 25
SMART      A0008034V001000000
SMART      A0019727V001000000

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-1335 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.