Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » V30-1395 vaico

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V30-1395 VAICO

V30-1395 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V30-1395

producent:

VAICO

Rozmiar gwintu 1 M14 x 1,5
Rozmiar gwintu 2 M14 x 1,5
Strona zabudowy z prawej
parzyste numery artykułów V30-1394
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 1,0998
nr EAN 4046001561276

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V30-1395 VAICO

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: MERCEDES S (C216), S (W221, V221) 2.2D-5.5 10.05-12.13
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      221 330 20 03
MERCEDES-BENZ      221 330 34 03
MERCEDES-BENZ      2213302003
MERCEDES-BENZ      2213303403
MERCEDES-BENZ      A2213302003
MERCEDES-BENZ      A2213303403

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V30-1395 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.