Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » V30-7116-1 vaico

Sworzeń wahacza, Original VAICO Qualität V30-7116-1 VAICO

V30-7116-1 Sworzeń wahacza, Original VAICO Qualität VAICO
33.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V30-7116-1

producent:

VAICO

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,547
nr EAN 4046001284854

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, Original VAICO Qualität V30-7116-1 VAICO

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 18mm) pasuje do: MERCEDES 124 (A124), 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), E (A124), E (C124) 1.8-6.0 05.80-10.01
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      124 333 01 27
MERCEDES-BENZ      124 333 03 27
MERCEDES-BENZ      124 333 03 27.
MERCEDES-BENZ      A 124 333 01 27
MERCEDES-BENZ      A 124 333 03 27

Zastosowanie Sworzeń wahacza, Original VAICO Qualität V30-7116-1 VAICO w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.