Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » drążki kierownicze poprzeczne, pojedyncze części » drążek kierowniczy, końcówka drążka, pojedyncze części » V40-0259 vaico

Śruba, ustawienie geometrii, Original VAICO Qualität V40-0259 VAICO

V40-0259 Śruba, ustawienie geometrii, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V40-0259

producent:

VAICO

Długość [mm] 97
Gwint zewn. [mm] M 16 x 2
Ciężar [kg] 0,143
nr EAN 4046001317613

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Śruba, ustawienie geometrii, Original VAICO Qualität V40-0259 VAICO

Śruba regulacyjna drązka kierowniczego (M16x2/M16x2x97mm) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, CALIBRA A, VECTRA A, SAAB 900 II, 9-3 1.4-2.5 04.88-01.05
numery OEM:
OPEL      00322 576
OPEL      00322 577
OPEL      03 22 576
OPEL      03 22 577
OPEL      3 22 576
OPEL      3 22 577
OPEL      90 289 915
OPEL      90 373 523
OPEL      90289915
OPEL      90373523
SAAB      42 42 731

Zastosowanie Śruba, ustawienie geometrii, Original VAICO Qualität V40-0259 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.