Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Alfa Romeo ALFASUD Sprint (902_) 1.5 (902.A1) (1978.05-1981.12) 83km » V95-9550 vaico
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Alfasud Sprint (902_) 1.5 (902.a1) (1978.05-1981.12) 83km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V95-9550 VAICO

V95-9550 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität VAICO

    Ocena:
numer części:

V95-9550

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Ciężar [kg]0,31
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Gwint zewn. [mm]M 14 x 2
Gwint zewn. [mm]M 14 x 1,5
Długość [mm]195
nr EAN4046001413964
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V95-9550 VAICO

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 195mm) pasuje do: VOLVO 850, C70 I, S70, V70 I 2.0-2.5D 06.91-10.05
numery OEM:
VOLVO      3546266
VOLVO      3546266-2

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, Original VAICO Qualität V95-9550 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.