Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-01-1849 vemo

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1849 VEMO

V15-01-1849 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V15-01-1849

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ograniczenia producenta GATE
Średnica [mm] 392
Szerokość [mm] 393
Wysokość [mm] 89
Ciężar [kg] 2,058
Ilość połączeń 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Pobór mocy [W] 350
Liczba łopatek wentylatora 8
nr EAN 4046001339066

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1849 VEMO

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK, TOLEDO IV, SKODA FABIA II, FABIA III, RAPID, ROOMSTER 1.0-2.0 10.01-
numery OEM:
SEAT      6Q0 959 455 AE
SEAT      6R0 959 455 E
SKODA      6Q0 959 455 AE
SKODA      6R0 959 455 E
VOLKSWAGEN      6Q0 121 207 L
VOLKSWAGEN      6Q0 121 207 N
VOLKSWAGEN      6Q0 959 455 AE
VOLKSWAGEN      6R0 959 455 E
VOLKSWAGEN      6R0959455E
VAG      6Q0 959 455 AE
VAG      6R0959455E

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V15-01-1849 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.