Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 110 765 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 110 765 TOPRAN

110 765 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 110 765
Wentylator, chłodzenie silnika 110 765
110 765
topran 110 765 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 110 765 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 110 765 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

110 765

producent:

TOPRAN

Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W] 260/90
średnica zewnętrzna [mm] 390
Ilość biegunów 3
Liczba łopatek wentylatora 8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 110 765 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, SKODA FABIA II, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, VW FOX, POLO IV 1.2-1.9D 10.01-05.15

Wentylator, chłodzenie silnika 110 765 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 110 765 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

6Q0959455AE

SEAT

6Q0959455AE

SKODA

6Q0959455AE

numery OEM:
SEAT      6Q0 959 455AE
SKODA      6Q0 959 455AE
VOLKSWAGEN      6Q0 959 455AE

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 110 765 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 110 765 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.