Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-04-2115 vemo

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2115 VEMO

V15-04-2115 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V15-04-2115

producent:

VEMO

Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Ogrzewanie/chłodzenie Sprzęgło wiskotyczne
Ciężar [kg] 1,535
nr EAN 4046001466328

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2115 VEMO

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem) pasuje do: MERCEDES SPRINTER 3,5-T (B906), SPRINTER 3-T (B906), SPRINTER 4,6-T (B906), SPRINTER 5-T (B906), VITO (W639), VW CRAFTER 30-35 2.1D-3.0D 04.06-
numery OEM:
AUDI      076 121 301 B
AUDI      076 121 301 C
SEAT      076 121 301 B
SEAT      076 121 301 C
SEAT      76121301B
SEAT      76121301C
SKODA      076 121 301 B
SKODA      076 121 301 C
SKODA      76121301B
SKODA      76121301C
VOLKSWAGEN      076 121 301 B
VOLKSWAGEN      076 121 301 C
VOLKSWAGEN      076121301C
VOLKSWAGEN      76 121 301 B
VOLKSWAGEN      76121301C
VAG      076 121 301 B
VAG      076 121 301 C
VAG      076121301C
VAG      76 121 301 B
VAG      76 121 301 C

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2115 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.