Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V20-04-1078-1 vemo

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V20-04-1078-1 VEMO

V20-04-1078-1 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V20-04-1078-1

producent:

VEMO

Ciężar [kg] 0,959
nr EAN 4046001281969

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V20-04-1078-1 VEMO

numery OEM:
BMW      11 52 2 241 183
BMW      11 52 2 241 290
BMW      11 52 2 243 304
BMW      11 52 2 244 413
BMW      11 52 2 245 195
BMW      11 52 2 245 196
BMW      11 52 2 245 496
BMW      11 52 2 245 498
BMW      2 241 183
BMW      2 243 304
BMW      2 244 413
BMW      2 245 195
BMW      2 245 496
BMW      2 245 498
BMW      2241290
BMW      2245196
OPEL      13 40 103
OPEL      13 40 181
OPEL      13 40 184
OPEL      24 461 915
OPEL      90 509 123
OPEL      90 512 537

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V20-04-1078-1 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.