Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8MV 376 732-401 hella

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-401 HELLA

8MV 376 732-401 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8MV 376 732-401

producent:

HELLA

Ilość otworów 3
Średnica [mm] 160
Wersja produced by BEHR
nr EAN 4045621195694

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-401 HELLA

SPRZĘGŁO WISKOTYCZNE HELLA/MAHLE 70819466/8MV376732401 BEZ WENTYLATORA BMW 3 E30,E36,5 E34
numery OEM:
BMW      11 52 2 245 498
BMW      2 245 498
OPEL      13 40 181
OPEL      13 40 184
OPEL      90 51 2537
VAUXHALL      13 40 181
VAUXHALL      13 40 184
VAUXHALL      90 512 537
VAUXHALL      90509123

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-401 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.