Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V22-99-0002 vemo

Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V22-99-0002 VEMO

V22-99-0002 Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + VEMO
vemo V22-99-0002

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V22-99-0002

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ciężar [kg] 0,1028
nr EAN 4046001422287

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V22-99-0002 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (83°C) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, BX, C15, C15/MINIVAN, C4 I, C5 I, C5 II, C5 I/KOMBI, C8, EVASION, JUMPER I, JUMPY I, XANTIA 1.4D-2.2D 10.85-
numery OEM:
CITROËN      1338.23
CITROËN      96 160 901
CITROËN      96095011
FIAT      063337
FIAT      96 160 901 80
LADA      212151306015
LANCIA      96 160 901 80
PEUGEOT      1338.23
PEUGEOT      1388.23
RENAULT      77 00 868 274
RENAULT      77 01 038 494
SUZUKI      17570-86CA0
SUZUKI      17670-66G00
SUZUKI      17670-66G00-000
TOYOTA      SU001-00223
TOYOTA      SU00100223
TOYOTA      SU0010223
HYUNDAI      25511-29000
FSO      063337
FSO      63337
STANDARD      75084
STANDARD      75123

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V22-99-0002 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V22-99-0002 VEMO:

Krzysztof, Opalenie
2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.