Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V22-99-0003 vemo

Korpus termostatu, Original VEMO Quality V22-99-0003 VEMO

V22-99-0003 Korpus termostatu, Original VEMO Quality VEMO
vemo V22-99-0003
Korpus termostatu, Original VEMO Quality V22-99-0003

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V22-99-0003

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 91
Ciężar [kg] 0,3265
nr EAN 4046001474125

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu, Original VEMO Quality V22-99-0003 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (91°C, w obudowie) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C2, C3 / C3 ORIGIN III, C3 I, C3 PLURIEL, C4, C4 I, C-ELYSEE 1.4-1.6LPG 07.00-
numery OEM:
CITROËN      1336.Z0
CITROËN      96 472 659 80
PEUGEOT      1336.Z0
PEUGEOT      96 472 659 80

Zastosowanie Korpus termostatu, Original VEMO Quality V22-99-0003 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu, Original VEMO Quality V22-99-0003 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.