Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V25-04-1563 vemo

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V25-04-1563 VEMO

V25-04-1563 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V25-04-1563

producent:

VEMO

Średnica [mm] 138
Wysokość [mm] 71
Ogrzewanie/chłodzenie Sprzęgło wiskotyczne
Ciężar [kg] 1,47
nr EAN 4046001362811

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V25-04-1563 VEMO

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: FORD TRANSIT 2.3/2.3LPG/2.4D 01.00-05.06
numery OEM:
FORD      2C11 8C617 BA
FORD      4 042 238
FORD      4 042 239
FORD      4 052 238
FORD      4 052 239
FORD      4 406 276
FORD      4 406 277
FORD      40422239
FORD      YC15 8C617 AB
FORD      YC15 8C617 BB
FORD      YC15BC617BB

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V25-04-1563 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.