Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 302 007 topran

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 TOPRAN

302 007 Sprzęgło, wentylator chłodzenia TOPRAN
topran 302 007
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007
302 007
topran 302 007 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 topran
126.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

302 007

producent:

TOPRAN

Ogrzewanie/chłodzenie Sprzęgło wiskotyczne

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 TOPRAN

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: FORD TRANSIT 2.4D 01.00-05.06

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 producenta TOPRAN

FORD

2C118C617BA, 4406277

numery OEM:
FORD      2C118C617BA
FORD      4 406 277

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 007 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.