Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » V40-70-0043 vemo

Cewka zapłonowa, Q+, original equipment manufacturer quality V40-70-0043 VEMO

V40-70-0043 Cewka zapłonowa, Q+, original equipment manufacturer quality VEMO
vemo V40-70-0043
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V40-70-0043

producent:

VEMO

Jakość O,E, (Original)
Ciężar [kg] 0,117
nr EAN 4046001347818

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Q+, original equipment manufacturer quality V40-70-0043 VEMO

Cewka zapłonowa pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, ASTRA G, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA B, CORSA C, MERIVA A, TIGRA, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS 1.4-1.8 07.94-
numery OEM:
OPEL      10 457 804
OPEL      16 12 004

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Q+, original equipment manufacturer quality V40-70-0043 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa, Q+, original equipment manufacturer quality V40-70-0043 VEMO:

2024-01-03
 5/5
Cześć nowa, dobrze zapakowana i sprawna

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.