Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V40-99-0008 vemo

Korpus termostatu, EXPERT KITS + V40-99-0008 VEMO

V40-99-0008 Korpus termostatu, EXPERT KITS + VEMO
vemo V40-99-0008

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V40-99-0008

producent:

VEMO

dla numeru OE 13 38 073
Temperatura otwarcia [°c] 92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ciężar [kg] 0,161
nr EAN 4046001382581

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V40-99-0008 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (92°C, w obudowie) pasuje do: CHEVROLET CORSA, TIGRA, OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, CORSA B, TIGRA, VECTRA B 1.4/1.6 03.93-01.05
numery OEM:
GMC      95517663
OPEL      01 338 073
OPEL      13 38 073
OPEL      13 38 430
OPEL      95 517 663
VAUXHALL      13 38 430
VAUXHALL      95 517 663
STANDARD      75180

Zastosowanie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V40-99-0008 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu, EXPERT KITS + V40-99-0008 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.