Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 205 174 topran

Termostat układu chłodzenia 205 174 TOPRAN

205 174 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
topran 205 174
Termostat układu chłodzenia 205 174
205 174
topran 205 174 Termostat układu chłodzenia
Termostat układu chłodzenia 205 174 topran
Termostat układu chłodzenia 205 174 topran
Termostat układu chłodzenia 205 174 topran
Termostat układu chłodzenia 205 174 topran
27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

205 174

producent:

TOPRAN

Rodzaj korpusu z obudową
Temperatura otwarcia [°c] 92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Rodzaj korpusu obudowa metalowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 205 174 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (92°C, w obudowie) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, ASTRA H, ASTRA H GTC, CORSA B, OMEGA B, TIGRA, VECTRA B, VECTRA C 1.4-2.0D 03.93-04.15

Termostat układu chłodzenia 205 174 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Termostat układu chłodzenia 205 174 producenta TOPRAN

OPEL

1338073

numery OEM:
OPEL      13 38 073
VAUXHALL      90412901

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 205 174 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.