Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V42-99-0003 vemo

Korpus termostatu, EXPERT KITS + V42-99-0003 VEMO

V42-99-0003 Korpus termostatu, EXPERT KITS + VEMO
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V42-99-0003

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 89
Rodzaj korpusu z obudową
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ciężar [kg] 0,12907
nr EAN 4046001456244

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V42-99-0003 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C2, C4, C4 I, C8, EVASION, JUMPY I, SAXO, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK 1.1-2.2 05.93-
numery OEM:
CITROËN      1336.N5
CITROËN      96300667
PEUGEOT      1336.N5
PEUGEOT      1336.NS
PEUGEOT      1336.Q1
PEUGEOT      96 300 66 780
STANDARD      75641

Zastosowanie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V42-99-0003 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu, EXPERT KITS + V42-99-0003 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.