Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 720 178 topran

Termostat układu chłodzenia 720 178 TOPRAN

720 178 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

720 178

producent:

TOPRAN

Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Temperatura otwarcia [°c] 89
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 720 178 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C4, C4 I, EVASION, JUMPY I, NEMO, NEMO/MINIVAN, SAXO, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK 1.1-2.0 03.92-

Termostat układu chłodzenia 720 178 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Termostat układu chłodzenia 720 178 producenta TOPRAN

CITROËN

1336N5, 1336Q1

PEUGEOT

1336N5, 1336Q1

FIAT

9630066780

numery OEM:
CITROËN      1336 N5
CITROËN      1336 Q1
FIAT      9630066780
PEUGEOT      1336 N5
PEUGEOT      1336 Q1

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 720 178 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.