Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V95-99-0010 vemo

Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V95-99-0010 VEMO

V95-99-0010 Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + VEMO
vemo V95-99-0010

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V95-99-0010

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 90
rura Ø [mm] 59,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Ciężar [kg] 0,082
nr EAN 4046001555367

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V95-99-0010 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (90°C) pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 II, S80 I, S80 II, V40, V50, V70 III, XC90 I 2.0-3.0 05.98-12.16

Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V95-99-0010 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V95-99-0010 producenta VEMO

VOLVO

272335, 2723351, 8636779, 9125406

numery OEM:
VOLVO      272 335
VOLVO      272 335-1
VOLVO      272335
VOLVO      8 636 779
VOLVO      9 125 406

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V95-99-0010 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, EXPERT KITS + V95-99-0010 VEMO:

Krzysztof, Opalenie
2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.