Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault MEGANE Scénic (JA0/1_) 1.6 16V (JA0B, JA04, JA11, JA00) (1998.04-1999.10) 107km » I12028YMT yamato
wybrany samochód: 
Renault Megane Scénic (ja0/1_) 1.6 16v (ja0b, Ja04, Ja11, Ja00) (1998.04-1999.10) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12028YMT Yamato

I12028YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I12028YMT
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12028YMT
I12028YMT
yamato I12028YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12028YMT yamato
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I12028YMT

producent:

Yamato

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Gwint wewnętrzny [mm]M14x1,5 RHT
nr EAN5900427507593

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12028YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: TOYOTA AVENSIS, CALDINA, CARINA E VI, COROLLA, CORONA, PICNIC 1.6-2.0D 09.79-02.03
numery OEM:
TOYOTA      45046 09 050
TOYOTA      45046 09 100
TOYOTA      45046 29 365

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12028YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12028YMT Yamato:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.