Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I16018YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I16018YMT Yamato

I16018YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I16018YMT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I16018YMT

producent:

Yamato

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
nr EAN 5900427510418

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I16018YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: DAIHATSU TERIOS 1.3 05.97-10.06

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I16018YMT ma zastosowanie do modeli samochodów

DAIHATSU

SIRION, CUORE V, YRV, CUORE VI, COPEN, EXTOL, TERIOS

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I16018YMT producenta Yamato

DAIHATSU

4504687401, 4504687402

numery OEM:
DAIHATSU      45046 87401
DAIHATSU      45046 87402

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I16018YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I16018YMT Yamato:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.