Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I22000YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I22000YMT Yamato

I22000YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I22000YMT
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I22000YMT
I22000YMT
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I22000YMT

producent:

Yamato

Długość [mm] 225
Szerokość [mm] 42
Wysokość [mm] 80
Wymiar gwintu M17x1.5
Rodzaj gwintu z gwintem zewnętrznym
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5900427512344

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I22000YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: TOYOTA 4 RUNNER I, 4 RUNNER II, HILUX IV, HILUX V, HILUX VI, HILUX VII, VW TARO 2.0-3.0D 08.84-
numery OEM:
TOYOTA      45406 39 175

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I22000YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I22000YMT Yamato:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.