Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I31023YMT yamato

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I31023YMT Yamato

I31023YMT Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny Yamato
yamato I31023YMT
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I31023YMT
I31023YMT
yamato I31023YMT Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I31023YMT yamato
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I31023YMT yamato
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I31023YMT yamato

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I31023YMT

producent:

Yamato

Rozmiar gwintu 1 M16x1.0
Rozmiar gwintu 2 M14x1.5
Długość [mm] 292
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5900427513358

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I31023YMT Yamato

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 292mm) pasuje do: NISSAN 200SX, 240SX, ALMERA I 1.5-2.4 04.93-07.00
numery OEM:
NISSAN      48521 65F01

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I31023YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I31023YMT Yamato:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.