Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I38009YMT yamato

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I38009YMT Yamato

I38009YMT Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny Yamato
yamato I38009YMT
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I38009YMT
I38009YMT
yamato I38009YMT Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I38009YMT yamato
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I38009YMT yamato
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I38009YMT yamato
36.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I38009YMT

producent:

Yamato

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Długość [mm] 245
Średnica 1 [mm] 14,5
Rozmiar gwintu 1 M16X1
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 5900427518582

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I38009YMT Yamato

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 245mm) pasuje do: SUZUKI GRAND VITARA I, GRAND VITARA II 1.6-3.2 03.98-
numery OEM:
SUZUKI      48830 65D 00

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I38009YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny I38009YMT Yamato:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.