Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 108 979 topran

Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa 108 979 TOPRAN

108 979 Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

108 979

producent:

TOPRAN

dla numeru OE 357 611 019
dla numeru OE 1H1 611 019C
Średnica tłoka [mm] 20,64
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa 108 979 TOPRAN

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej (20,64 mm) pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, TOLEDO I; VW GOLF II, GOLF III, JETTA II, LUPO I, PASSAT B3/B4, POLO 1.0-2.8 08.83-07.05
numery OEM:
SEAT      1H1 698 019CS
SEAT      357 698 019S
VOLKSWAGEN      1H1 698 019CS
VOLKSWAGEN      357 698 019S

Zastosowanie Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa 108 979 TOPRAN w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.