Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Renault 11 (B/C37_) 1.4 (B/C373, B/C37R) (1983.03-1988.12) 67km » C12122ABE-P abe
wybrany samochód: 
Renault 11 (b/c37_) 1.4 (b/c373, B/c37r) (1983.03-1988.12) 67km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe kpl. C12122ABE-P ABE

C12122ABE-P Klocki hamulcowe kpl. ABE
83.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C12122ABE-P

producent:

ABE

Strona zabudowyOś przednia
Ograniczenia producentaAKEBONO
Grubość [mm]17,5
Szerokość [mm]146,6
Wysokość [mm]57
Styk ostrzegawczy o zużyciunieprzygotowany do wskaźnika zużycia
System hamulcowyAKEBONO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe kpl. C12122ABE-P ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: PONTIAC VIBE, TOYOTA ALLION II, AURIS, CAMRY, COROLLA, MARK X ZIO I, MIRAI, NOAH/VOXY, PREMIO, PRIUS C, PRIUS PLUS, RACTIS, RAV 4 III 1.0-Electric 09.05-
numery OEM:
TOYOTA      04465-02230
TOYOTA      04465-42140
TOYOTA      04465-42150
TOYOTA      04465-42180
TOYOTA      04465-42190
TOYOTA      04465-YZZDY
LEXUS      0446502230
LEXUS      0446542140
LEXUS      0446542150
LEXUS      0446542170
LEXUS      0446542180
LEXUS      0446542190
LEXUS      04465YZZDY

Zastosowanie Klocki hamulcowe kpl. C12122ABE-P ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.