Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VECTRA A (J89) 1.6 i (F19, M19) (1993.09-1995.11) 75km » 240536 a.b.s.
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 1.6 I (f19, M19) (1993.09-1995.11) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 240536 A.B.S.

240536 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny A.B.S.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

240536

producent:

A.B.S.

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu
Długość [mm]213,5
Rozmiar gwintu 1MM20X1.5 RHT
Rozmiar gwintu 2MM16X1.5 RHT
nr EAN8717109488777

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 240536 A.B.S.

numery OEM:
ALFA ROMEO      505 05 978(-)
ALFA ROMEO      505 05 979(-)
ALFA ROMEO      606 93 687(-)
ALFA ROMEO      606 95 983(-)
ALFA ROMEO      773 63 705(-)
zamienniki:
50321
brak
SPIDAN
51598
brak
SPIDAN
JRP1195
brak
TRW
JRP7934
brak
TRW
L12002
brak
MONROE
0902137
brak
OCAP
QR3589S
brak
QUINTON
QSRP1316
brak
QUINTON
QSRP1318
brak
QUINTON
7507
brak
BIRTH
AX7017
brak
BIRTH
FL0040-C
brak
KAWE
K S00 001 993
brak
BOSCH
7507/KM
brak
BIRTH
8500 12002
brak
KAWE

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 240536 A.B.S. w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 240536 A.B.S.:

Adrian, Grodków
2021-09-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adrian, Grodków
2021-09-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Firma A.B.S. jest stosunkowo nowym dostawcą części zamiennych do samochodów, bo powstała w roku 1978. Szybko ugruntowała sobie pozycję na rynku zamienników produkując stosunkowo nie drogie ale jednocześnie dobrej jakości części samochodowe początkowo do samochodów europejskich, później także do azjatyckich.

A.B.S. koncentruje się na produkcji części zawieszenia, układu kierownicznego oraz układu hamulcowego. Produkowane przez A.B.S. auto części cieszą się uznaniem posiadaczy aut.