Części do samochodów e-autoparts.pl
opinie o sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.pl
Dział sprzedaży:
22 100 15 90
konsultanci, poniedziałek - piątek: 9:00 - 17:00
magazyn, poniedziałek - piątek: 9:00 - 18:00, sobota 9:00 - 11:00;
Napisz do nas 

... jest pusty
aktualny koszt dostawy: 16.00 zł
do bezpłatnej dostawy
brakuje: 250.00 zł
Sklep » części samochodowe
Przed zakupami
» Jak szukać części
» Jak zamawiać
» Zmiana adresu dostawy
» Zmiana danych do faktury
» Czas realizacji
» Koszty dostawy
» Odbiór osobisty
» Jakość części
» Części regenerowane i kaucje
» Gwarancja
» Godziny składania zamówień
» Dostępność części
» Części niedostępne
» Ceny części
» Zakupy na raty
» Tax free dla turystów
» Tax Free for Tourists
» Tax Free for Турист
» Bezpieczeństwo danych

W trakcie zakupów
» Formy płatności

Po zakupach
» Status zamówienia
» Łączenie zamówień
» Dokument sprzedaży
» Reklamacja dostawy
» Zwroty
» Wymiana zakupionego produktu

Programy bonusowe
» Procenty za zakupy

Inne
» Dane firmy
» Regulamin do 25.05.2018
» Regulamin od 25.05.2018
» Mapa serwisu
Szukaj po nazwie
Kategorie
     ładowanie...
Interpretacja badania amortyzatorów. Zapraszamy do sklepu e-autoparts.pl !

Ocena stanu technicznego amortyzatorów jest jedną z częstszych przyczyn nieporozumień na lini użytkownik pojazdu - warsztat samochodowy.

Wydruk badania amortyzatorów, który dostaje użytkownik pojazdu, po wizycie na stacji kontroli pojazdów lub w warsztacie samochodowym dysponującym urządzeniem do badania skuteczności tłumienia amortyzatorów, często mylnie zwanym "szarpakiem", bywa przyczynkiem do złych relacji pomiędzy stronami rynku motoryzacyjnego. Często można spotkać opinie zdziwionych klientów po wizycie na urządzeniu badawczym, że ich nowiutkie amortyzatory mają "tylko" 68% tłumienia - czyli są w 32% zużyte! Nic bardziej mylnego.

Najbardziej rozpowszechniona metoda badawcza, EUSAMA definiuje współczynnik widoczny na wydrukach w sposób następujący:

Wynik uzyskany w teście drganiowym stanowi podstawę do oceny stanu technicznego amortyzatorów. Podkreślam wyraźnie : podstawę, gdyż nie jest on sam oceną.

Na wynik badania ma wpływ wiele innych parametrów zawieszenia, stan elementów gumowo-metalowych, wszelkie luzy zawieszenia, ciśnienie w oponach. Prawidłowa ocena oraz interpretacja wyników badania jest najtrudniejszym zadaniem dla diagnosty samochodowego. Sam fakt wydrukowania karteczki z wynikami pomiaru nie jest jednoznaczny z otrzymaniem kompleksowej oceny stanu zawieszenia. Najczęstszym błedem jest jej przekazanie klientowi wraz z mylną interpretacją. Nie chcę tutaj podejrzewać diagnostów o złe intencje, ale praktyka jaka obserwowana jest w tej materii, rodzi wątpliwości co do rzetelności (lub braku odpowiedniej wiedzy) wsród niektórych z nich. Sednem całej sprawy jest ocena otrzymanych wyników. Przyjęto stosować następującą skalę oceny badania:

  • 0 - 20% - skuteczność tłumienia niewystarczająca, amortyzator do wymiany
  • 21 - 40% - średnia skuteczność tłumienia
  • 41 - 60% - dobra skuteczność tłumienia
  • powyżej 61% - bardzo dobra skuteczność tłumienia

Należy podkreślić, że nie istnieje 100% skuteczność tłumienia, ani zbliżona do 100%. Oznaczało by to bowiem zamontowanie elementu sztywnego, a nie amortyzatora.



źródła:

[1] http://www.stm.org.pl/?mod=wyposazenie&c=2&a=12

 


Bicie tarczy hamulcowej - przyczyny i diagnostyka
22-11-2016


Linia sprzęgieł Valeo Classic
28-09-2016


Auto-Starter w ofercie e-autoparts.pl!
14-12-2015


Promocja Zimmermann !
tarcze hamulcowe
klocki hamulcowe
bębny hamulcowe
26-11-2015


VFM - nowa linia tłumików Bosal
21-02-2014


Wysokiej jakości termostaty samochodowe Gates
25-11-2013


Metalowe uszczelki pod głowicę Metaloflex® Erling
23-09-2013


Samochodowe filtry kabinowe Denso
11-09-2013


Czym sa kody wyposażenia aut z grupy VW?
09-09-2013


Denso - wycieraczki hybrydowe do samochodów
09-06-2013

Płatności
Artykuły
Historia ATE