Części do samochodów e-autoparts.pl
Sklep » Kaucje
Części regenerowane i kaucje
Czy w ofercie e-autoparts.pl znajdują się także części regenerowane?

Rozwój motoryzacji oraz problemy związane z utylizacją odpadów skłoniły rządy większości państw europejskich do wprowadzenia przepisów ograniczających zużycie surowców i zmuszających producentów auto części do wprowadzenia programów regeneracji części.
Dotyczy to zwłaszcza półosi, przekładni kierowniczych, pomp wspomagania, zacisków hamulcowych, sprężarek, turbo sprężarek, alternatorów, rozruszników, przepływomierzy, u takich producentów jak: Delco Remy, Lauber, TRW, Lobro, Spidan, Kager, Bosch, TRW, A.B.S.
W obsłudze pojazdów należy rozgraniczyć pojęcia naprawy i regeneracji. Normalna naprawa polega na czynnościach mających na celu usunięcie konkretnej usterki przez wymianę uszkodzonego podzespłu lub części. Naprawa nie gwarantuje bezawaryjnej pracy zespołu, gdyż jego pozostałe elementy nie podlegają sprawdzeniu pod kątem zużycia. Można to przedstawić na przykładzie amortyzatorów. Sama ich wymiana bez naprawy całego zawieszenia nie spowoduje znaczącej poprawy kultury jazdy. Często po takiej wymianie ujawniają się inne mankamenty zawieszenia, nie dające o sobie znać przy zużytych amortyzatorach.
Regeneracja polega na wymianie wszystkich uszkodzonych elementów zespołu na nowe. Prawidłowo regenerowane części mają więc jakość oryginałów, a są o 20-30% tańsze. Ponieważ podczas regeneracji wykorzystuje się elementy już raz wykonane, obciążenie środowiska naturalnego jest mniejsze niż w przypadku typowej produkcji. Generalnie można stwierdzić, że takie elementy jak: półosie, zaciski hamulcowe, sprzęgła, wały napędowe poddawane są procesowi regeneracji. Część z nich (zaciski, półosie) obciążona jest przy zakupie kaucją, inne z kolei nie ( np. sprzęgła).

W ofercie e-autoparts.pl znajdziesz również takie produkty. Gwarancja jakim one podlegają jest taka sama jak w przypadku fabryczne nowych części, a w niektórych przypadkach, jest nawet dłuższa!

Do każdej części regenerowanej doliczana jest opłata za zwrot starej części, tzw. "złomu"
Opłata ta jest naliczana w koszyku indywidualnie do danej części lub gdy się nie naliczy, a jest informacja o jej występowaniu dla danej części na stronie produktu, o jej wysokości możesz się dowiedzieć kontaktując się z obsługą sklepu.
Opłata ta jest zwracana, po odesłaniu w ciągu 21 dni od dostawy, wymontowanej części w oryginalnym opakowaniu do e-autoparts.pl.
Zwrot opłaty uzależniony jest od przydatności "złomu" do dalszej regeneracji. Termin na zakwalifikowania "złomu" do regeneracji uzależniony jest od jego czasu rozpatrzenia przez producenta lub dystrybutora i wynosi zazwyczaj od 30 do 60 dni od przekazania "złomu" do oceny, jednak termin ten może być dłuższy co jest niezależne od e-autoparts.pl.


Zwracany "złom" powinien spełniac warunki:

zwracana, wymontowana część (rdzeń) musi być odpowiednikiem zakupionego towaru i wskazane jest, aby ją dostarczyć w opakowaniu po zakupionym egzemplarzu. W przypadku braku oryginalnego opakowania zwracana część musi być w jednoznaczny sposób opisana indeksem zakupionego towaru. Na każdym rdzeniu powinna zostać również zawieszona przywieszka, która znajduje się w opakowaniu zakupionego towaru. zgodnie z przepisami o ochronie środowiska rdzenie należy zabezpieczyć i zapakować tak, aby nie zanieczyszczały środowiska. Z wymontowanych części (np. przekładnie kierownicze ze wspomaganiem, pompy) należy usunąć pozostały w nich czynnik roboczy. przyjęta może zostać tylko część kompletna, nierozłożona na elementy składowe oraz spełniająca określone wymagania techniczne.

KRYTERIA PRZYJĘCIA RDZENI - ALTERNATOR

  • Alternator nie może nosić śladów rozkręcania, nie może być rozłożony lub niekompletny.
  • Obudowa nie może być zdeformowana, pęknięta, nie może posiadać wyłamanych elementów.
  • Mocowania alternatora nie mogą być wyłamane lub uszkodzone.
  • Alternatory występujące w komplecie z kołem pasowym, muszą być zwracane w komplecie z nieuszkodzonym kołem.

KRYTERIA PRZYJĘCIA RDZENI - ROZRUSZNIK

  • Zębnik rozrusznika nie może być przegrzany (kolor fioletowy)
  • Obudowa nie może być zdeformowana, pęknięta, nie może posiadać wyłamanych elementów.
  • Rozrusznik nie może nosić śladów rozkręcania, nie może być rozłożony na części.
  • Mocowania rozrusznika nie mogą być wyłamane lub uszkodzone.

KRYTERIA PRZYJĘCIA RDZENI - ZACISK HAMULCA TARCZOWEGO

  • Korpus zacisku nie może być popękany, połamany lub zdeformowany.
  • Korpus zacisku nie może być silnie skorodowany lub po spaleniu (naruszenie stabilności konstrukcji).
  • Gwintowane otwory dopływu płynu i odpowietrznika nie mogą być zdeformowane lub mieć uszkodzony gwint.
  • Zacisk powinien być kompletny i nierozłożony na elementy składowe.

KRYTERIA PRZYJĘCIA RDZENI - POMPA WSPOMAGANIA UKŁADU KIEROWNICZEGO

  • Zewnętrzna obudowa, wsporniki do nadwozia lub otwory pod śruby nie mogą być pęknięte lub zdeformowane.
  • Mechanizmy ruchome (ośka) nie mogą być zatarte – zablokowane.
  • Otwory gwintowane nie mogę być uszkodzone lub ścięte.
  • Pompa nie może być silnie skorodowana (naruszenie stabilności konstrukcji).
  • Pompy występujące w komplecie z kołem pasowym, muszą być zwracane w komplecie z nieuszkodzonym kołem.
  • Pompa ze zbiornikiem powinna posiadać korek. Zbiornik nie może być pęknięty, rurki ułamane.

KRYTERIA PRZYJĘCIA RDZENI - PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA ZE WSPOMAGANIEM

  • Zewnętrzna obudowa, wsporniki montażowe do nadwozia lub otwory pod śruby nie mogą być pęknięte lub zdeformowane.
  • Mechanizmy ruchome (wałek) nie mogą być zatarte – zablokowane.
  • Zęby wielowypustu, otwory gwintowane oraz drążki kierownicze nie mogą być uszkodzone lub ścięte.
  • Przekładnia nie może być silnie skorodowana (naruszenie stabilności konstrukcji).
  • Przewody nie mogą być zgięte lub zdeformowane.

KRYTERIA PRZYJĘCIA RDZENI - PÓŁOŚ NAPĘDOWA

  • Gwinty, wielowypusty i wielowypusty nie mogą być uszkodzone.
  • Wałek półosi nie może być pęknięty, wygięty lub zdeformowany.
  • Gwinty, wielowypusty i wielowypusty nie mogą być uszkodzone.
  • Dopuszcza się brak łożyska igiełkowego występującego w przegubach wew. niektórych półosi. Oś osadzenia łożyska nie może być uszkodzona.
  • Półoś nie może być silnie skorodowana lub po spaleniu (naruszenie stabilności konstrukcji).
  • Czasza przegubu i jej elementy wewnętrzne nie mogą być pęknięte lub zdeformowane.
  • Dopuszcza się ewentualny brak kuli w przegubie zewn. (bieżnia nie może być uszkodzona).
  • Półoś powinna stanowić całość z przegubami.
  • Koszyk przegubu nie może być pęknięty, ani nie powinny być widoczne ślady zatarcia i przegrzania.

KRYTERIA PRZYJĘCIA RDZENI - WTRYSKIWACZ CR COMMON RAIL

  • Wtryskiwacz nie może być silnie skorodowany lub po spaleniu
  • Obudowa i miejsca dokręcania nie mogą być uszkodzone.
  • Bez ewidentnych oznak, śladów demontażu elementów.
  • Połączenia elektryczne lub wtyczki nie mogą być urwane lub uszkodzone.
  • Gwinty oraz odprowadzenia paliwa nie mogą być zdeformowane.
  • Końcówka wtryskiwacza może być uszkodzona.
  • Zwracana, wymontowana część (rdzeń) musi być odpowiednikiem zakupionego towaru objętego formą sprzedaży TR i wskazane jest, aby dostarczyć ją w opakowaniu po zakupionym egzemplarzu. W przypadku braku oryginalnego opakowania zwracana część musi być w jednoznaczny sposób opisana indeksem zakupionego towaru.
  • Zgodnie z przepisami o ochronie środowiska, rdzenie należy zabezpieczyć i zapakować tak, aby nie zanieczyszczały środowiska, należy usunąć pozostałe w nich paliwo oraz zabezpieczyć zaślepkami wszystkie otwory paliwowe, należy wykorzystać te z zakupionego towaru.
  • Przyjęta może zostać tylko część nierozłożona na elementy składowe, oraz spełniająca określone wymagania techniczne.
Adres do zwrotu jest podany na stronie: zwroty

Do zwrotu należy dołączyć kartkę zawierającą:
  • numer zamówienia z adnotacją "zwrot kaucji"
  • numer części do której doliczona była kaucja
  • numer rachunku bankowego
Ogólne warunki oceny złomu poszczególnych dostawców, znajdują się poniżej:
Szczegółowych informacji udziela obsługa sklepu.

Dlaczego do akumulatorów rozruchowych naliczona jest kaucja?

Zgodnie z Art. 21 Ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania oraz opłacie produktowej i depozytowej, dziennik ustaw 63 pozycja 639 z dnia 11.05.2001 każdy sklep zobowiązany jest do naliczania kaucji podczas sprzedaży nowego akumulatora.
Kaucję można odzyskać dostarczając do e-autoparts.pl stary akumulator, albo oddając go do najbliższego skupu złomu.