Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A4 B7 (8EC) 2.0 TFSI quattro (2005.06-2008.06) 220km » AT12017 at autoteile
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 (8ec) 2.0 Tfsi Quattro (2005.06-2008.06) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

DRĄŻEK KIEROWNICZY VW TRANSPORTER IV AT12017 AT AUTOTEILE

105.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AT12017

producent:

AT AUTOTEILE

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie DRĄŻEK KIEROWNICZY VW TRANSPORTER IV AT12017 AT AUTOTEILE

numery OEM:
AUDI      702 419 804 A
AUDI      702 419 804 C
VOLKSWAGEN      701 419 803 C
VOLKSWAGEN      701 419 803 D
VOLKSWAGEN      701 419 803 E
VOLKSWAGEN      701 419 810
VOLKSWAGEN      702 419 804 A
VOLKSWAGEN      702 419 804 B
VOLKSWAGEN      702 419 804 C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie DRĄŻEK KIEROWNICZY VW TRANSPORTER IV AT12017 AT AUTOTEILE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.