Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » układ hamulcowy Nissan NV400 Autobus (X62, X62B) » zacisk hamulcowy Nissan NV400 Autobus (X62, X62B) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Nissan NV400 Autobus (X62, X62B)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do NISSAN NV400 Autobus (X62, X62B)

wybierz typ samochodu NISSAN NV400 Autobus (X62, X62B):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
6.00 zł
 Kup
Długość [mm] 30
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008777
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 53,5
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Brembo
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 55,5
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Brembo
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 53,5
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Brembo
Wersja With Mechanism
Średnica [mm]48
Wysokość [mm]55,5
System hamulcowyBREMBO
Lokalizacja w aucieOś przednia
EAN5901321602452
StanFabrycznie nowy
Średnica [mm]48
Wysokość [mm]53,5
Lokalizacja w aucieOś tylna
System hamulcowyBREMBO
EAN1300073434238
StanFabrycznie nowy
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021148879
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 56
System hamulcowy BREMBO
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Stal
nr EAN 8430320202624
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 54
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy BREMBO
Materiał Stal
nr EAN 8430320219615
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 54
System hamulcowy BREMBO
Strona zabudowy Oś tylna
Specyfikacja WITH MECHANISM
nr EAN 8430320272740
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.